RSS

Στα σχολεία μειώνεται η γνώση, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αλλά δεν μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας των Θρησκευτικών

31 Aug
Οι περικοπές, η κοινωνία δούλων πάνε χέρι χέρι με τον Ανορθολογισμό, την Χειραγώγηση και Καθυπόταξη

ΩΡΙΜΟ ΑΙΤΗΜΑ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Ο ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ-ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

Η είδηση είναι ενδεικτική των σχεδιασμών της μνημονιακής και ταξικής κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και της κοινωνίας που οικοδομούν:

Καμία αλλαγή δεν πρόκειται να συμβεί στη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία, σύμφωνα με ενημέρωση που έκανε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος προς τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου. «Η διδασκαλία, η διδακτέα ύλη και οι ώρες του μαθήματος, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα θα παραμείνουν ως έχουν» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο ανακοινωθέν της Ι.Συνόδου αργά σήμερα το βράδυ. Ο Αρχιεπίσκοπος είπε στους συνοδικούς Μητροπολίτες πως τον ενημέρωσε προσωπικά ο υπουργός Παιδείας.

Για να διαμορφώσουμε μια συνολικότερη εικόνα των αλλαγών που δρομολογούνται και των ιεραρχήσεων που θέτει το αστικό κράτος και η Εκκλησία αναδημοσιεύουμε δύο πολύ ενδιαφέροντα κείμενα:

Διώχνουν τα παιδιά από το σχολείο 
της εκπαιδευτικής συντάκτριας, Πικίας Στεφανάκου

Με τη διαδικασία του επείγοντος φέρνει η κυβέρνηση στη Βουλή το νομοσχέδιο για το νέο

Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο, το οποίο θα εφαρμόσει από φέτος, καθώς, όπως ομολογεί στην Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων, το θεωρεί εργαλείο «για την εξοικονόμηση πόρων του κρατικού προϋπολογισμού». Κι αυτό επειδή, όπως αναφέρεται στην ίδια έκθεση, επιτυγχάνεται ο εξορθολογισμός του ωρολόγιου προγράμματος (προφανώς από λάθος αναφέρεται ως ανορθολογισμός) και η διαχείριση του προσωπικού.


Στόχος της κυβέρνησης είναι η θεσμοθέτηση ενός φθηνού Λυκείου με λιγότερους εκπαιδευτικούς, που θα διατίθενται σε διάφορα σχολεία προκειμένου να συμπληρώνουν ωράριο, μέχρι να κριθούν πλεονάζοντες και να δουν την πόρτα εξόδου, καθώς πολύ σύντομα το νέο σχολείο θα… ξεμείνει από παιδιά. Το νομοσχέδιο, που για αντιπερισπασμό κατατέθηκε χθες το απόγευμα, φτιάχνει ένα Λύκειο για ακόμα πιο λίγους σε σχέση με το αρχικό σχέδιο, αφού η ολιγοήμερη διαβούλευση έφερε σκληρότερες ρυθμίσεις για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών.

Εξεταστικό κέντρο. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι μαθητές θα εξετάζονται σε πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε 39 μαθήματα (14 στην Α’ Λυκείου, 17 στη Β’ Λυκείου και 8 στη Γ’ Λυκείου). Στη συνέχεια και αφού λάβουν απολυτήριο θα προσέρχονται σε πανελλαδικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα. Δηλαδή, σύνολο εξεταζόμενων μαθημάτων 43.

Οι εξετάσεις θα είναι σαφώς δυσκολότερες, αφού το 50% της εξεταστέας ύλης για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών θα λαμβάνεται υποχρεωτικά από τράπεζα θεμάτων. Στα θέματα αυτά θα διαγωνίζονται όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από το αν φοιτούν στο Λύκειο Περάματος και προσέρχονται στις εξετάσεις χωρίς την επιπλέον προετοιμασία ή αν φοιτούν στο πανάκριβο ιδιωτικό και έχουν προσλάβει στρατιές «ιδιαιτεράδων».

Πιο δύσκολη η προαγωγή. Το τρίτο χτύπημα που δίνεται στους μαθητές, ειδικά των «πίσω» θρανίων, είναι ότι δυσκολεύει η προαγωγή και η απόλυσή τους, επειδή εισάγονται σκληρότατες ρυθμίσεις για το ποιοι μαθητές θεωρούνται προακτέοι και ποιοι μένουν στην ίδια τάξη. Πρώτον, ανεβαίνει από το 9,5 στο 10 ο μέσος όρος που απαιτείται για να προαχθεί ο μαθητής στην επόμενη τάξη.

Δεύτερη προϋπόθεση είναι να έχει τουλάχιστον 10 στα Μαθηματικά και στη Νέα Ελληνικά και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Δεδομένου ότι στη Γ’ Λυκείου δεν διδάσκονται τα Μαθηματικά ως μάθημα γενικής παιδείας, οι μαθητές για να λάβουν απολυτήριο θα πρέπει να έχουν 10 στα Νέα Ελληνικά και σε κάθε ένα από 3 μαθήματα της επιλεγείσας ομάδας προσανατολισμού και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Εάν ο μαθητής δεν πληροί και τις δύο προϋποθέσεις, επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Όταν δεν πληροί τη δεύτερη προϋπόθεση, παραπέμπεται σε επανεξέταση, χωρίς να διευκρινίζεται ο αριθμός των μαθημάτων στα οποία μπορεί να έχει κάτω από τη βάση.

Μπορεί τα παραπάνω να φαίνονται απλά, αλλά, όπως δείχνει η εμπειρία των πανελλαδικών, η επίτευξη του 10 σε αρκετά μαθήματα, δεν είναι διόλου εύκολη υπόθεση σε πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις. Μία ματιά στους πίνακες με τις βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών μπορεί να το βεβαιώσει. Επομένως οδεύουμε για στρατιές ολόκληρες μαθητών που είτε δεν θα προάγονται είτε θα μπαίνουν στην κατηγορία του μετεξεταστέου, αγωνιώντας για το αν θα πιάσουν το «10» για να περάσουν ή να πάρουν απολυτήριο. Την εποχή Αρσένη, ένας ασύλληπτος αριθμός σχολείων σε όλη την επικράτεια είχαν περισσότερους απορριπτέους από ό,τι προακτέους.

Κατά ένα μεγάλο μέρος οι ρυθμίσεις αυτές επεκτείνονται και στο Επαγγελματικό Λύκειο, κάτι που δεν υπήρχε στο αρχικό σχέδιο. Και μάλιστα για την πιο αδύνατη ομάδα μαθητών καταργεί και τον θεσμό των μετεξεταστέων. Αναλυτικότερα το νομοσχέδιο προβλέπει πανελλαδικού τύπου εξετάσεις με τα μισά θέματα από τράπεζα, σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας και στις τρεις τάξεις. Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή των μαθητών είναι η επίτευξη βαθμολογίας τουλάχιστον 10. Όταν ο μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση αυτή, επαναλαμβάνει τη φοίτηση!

Σε συνθήκες βαθιάς κρίσης και ανέχειας, η κυβέρνηση προωθεί ένα Λύκειο -Γενικό ή Τεχνολογικό, δεν έχει σημασία- που απογοητεύει και διώχνει τους μαθητές. Είναι σαφές ότι η επιλογή που κάνουν είναι να μειώσουν τον αριθμό των μαθητών στη λυκειακή βαθμίδα και διά αυτής της μείωσης να απαλλαγούν και από ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών. Άλλωστε έχει ήδη διατυπωθεί ο στόχος για τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού Λυκείου που θα λειτουργεί στην έδρα κάθε νομού για εκείνους τους μαθητές που μπορούν να σηκώσουν ψυχολογικά και οικονομικά τον άθλο της φοίτησης και απόλυσης από το Λύκειο.

Άτυπες μορφές κατάρτισης. Από το νομοσχέδιο γίνεται σαφές ότι, μετά την υποχρεωτική γυμνασιακή εκπαίδευση, θέλουν να κατευθύνουν χιλιάδες μαθητές σε άτυπες μορφές κατάρτισης, που λειτουργούν έξω από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, π.χ. σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ). Χαρακτηριστικό της πρόθεσης αυτής είναι το γεγονός ότι το νομοσχέδιο καταργεί όλες τις ΕΠΑΣ (περίπου 102), οι οποίες ήταν μέρος του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος και εγγράφονταν σε αυτές απόφοιτοι του Γυμνασίου. Το ποιοι ευνοούνται απ’ αυτές τις ρυθμίσεις είναι γνωστό.

Το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της μη τυπικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Υπενθυμίζεται ότι με το νομοσχέδιο προσμετρώνται οι βαθμοί όλων των τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με διαφορετικό συντελεστή. Ως έχει παρέμεινε η ρύθμιση ότι τα γραπτά των μαθητών στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις θα βαθμολογούνται από τον οικείο καθηγητή. Η ρύθμιση αυτή ανοίγει πόρτες και παράθυρα για συναλλαγές και πιέσεις, υπονομεύοντας το αδιάβλητο της βαθμολόγησης, ειδικά μετά τις ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών οι οποίοι υπηρετούν σε ιδιωτικά σχολεία.

Παράλληλα ο καθορισμός της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις φεύγει από τα χέρια του υπουργείου Παιδείας και περνάει στην αρμοδιότητα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων που συγκροτείται με το νομοσχέδιο. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, θα υπάρχει πλέον θεματικός προσδιορισμός της ύλης, κάτι που ακυρώνει το σχολικό εγχειρίδιο, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο η ύλη να αφορά όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Τέλος, το νομοσχέδιο καθιερώνει, προς ευχαρίστηση των εργοδοτών, τον θεσμό της εννεάμηνης μαθητείας, ως τέταρτο προαιρετικό έτος. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης, το νομοσχέδιο θα εισαχθεί τη Δευτέρα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, την Πέμπτη θα περάσει από δεύτερη ανάγνωση και μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου θα έχει ψηφιστεί. Δεδομένου όμως ότι τα σχολεία ανοίγουν στις 11, θα προβλεφθεί η ισχύς του νέου Λυκείου να είναι από την ημέρα ψήφισής του και όχι από την ημέρα δημοσίευσής του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως! ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Η ΑΥΓΗ

Το «νέο Λύκειο» είναι λύκειο για λίγους

Ένα νέο εργαλείο για την ικανοποίηση των μνημονιακών υποχρεώσεων φαίνεται να βρήκε η κυβέρνηση στον χώρο της Παιδείας. Δεξαμενή δωρεάν εργατικών χεριών χωρίς δικαίωμα ελπίδας σε ένα καλύτερο αύριο. Δεξαμενή σωρείας καθηγητών χωρίς εκπαιδευτικό αντικείμενο που ατενίζουν την κινητικότητα. «Ένα λύκειο μόνο για έχοντες την δυνατότητα», όπως αποφαίνεται στο tvxs.gr και ο δημοσιογράφος Χρήστος Κάτσικας. 

Του Νίκου Μίχου

Το σχέδιο για το νέο λύκειο και τις πανελλήνιες εξετάσεις, που θα παρουσιαστεί για δημόσια διαβούλευση την Παρασκευή, περιλαμβάνει αλλαγές όπως μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων, ουσιαστικά την καθιέρωση εθνικών εξετάσεων και στις τρεις χρονιές του Λυκείου, προαιρετική μαθητεία για τους μαθητές των ΕΠΑΛ σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ. Εφόσον ψηφιστεί θα τεθεί σε εφαρμογή από το σχολικό έτος που θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο.

Μείωση της Παιδείας

«Το νέο λύκειο και το νέο τεχνικό λύκειο εάν ξύσουμε τις αλλαγές που γίνονται – και τις βλέπουμε πανομοιότυπες τα 20 τελευταία χρόνια αναπνέοντας ακόμη τα αποκαΐδια τους – λέει ένα πράγμα: λύκειο για λιγότερους. Αριστοκρατικό λύκειο. Λύκειο που στέλνει ένα μήνυμα: Υπό αυτές τις συνθήκες όποιος δεν έχει τις μορφωτικές, κοινωνικές και οικονομικές προδιαγαρφές από το σπίτι καλύτερα να μην έρθει γιατί θα απογοητευθεί και θα χάσει την τάξη του», σχολιάζει ο Χρ. Κάτσικας.

Ουσιαστικά το νέο λύκειο έχει 4 πανελλήνιες εξετάσεις. Μία στο τέλος κάθε τάξης και μετά την 3η λυκείου άλλη μια πανελλήνια εξέταση για την εισαγωγή σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. «Όσοι ξέρουν το εκπαιδευτικό σύστημα αντιλαμβάνονται πως όταν υπάρχουν 4 κρίσιμες εξεταστικές περίοδοι στις οποίες συμμετέχουν μαθητές από το Πέραμα μέχρι το Κολωνάκι και από την Ορεστειάδα μέχρι τον Έβρο, τότε το 25%-30% αυτών θα αποτύχει και θα συντριβεί ενσωματώνοντας από πολύ νωρίς μια ήττα. Αυτοί είναι κυρίως όσοι δεν έχουν τα οικονομικά εφόδια από το σπίτι», αναφέρει ο δημοσιογράφος.

Αυτό που θέλει το Υπουργείο Παιδείας να πετύχει, σύμφωνα με τον κ. Κάτσικα, είναι ένας στόχος διακηρυγμένος στα κείμενα της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που λέει ότι «στην Ελλάδα οι 210.000 μαθητές που φοιτούν στο γενικό λύκειο είναι πάρα πολλοί και να κατέβουν σταδιακά στους μισούς. Δεν υπάρχει λόγος ούτε τόσοι να φοιτούν στο Γενικό Λύκειο ούτε τόσοι να διεκδικούν θέσεις σε πανεπιστημιακές σχολές σε μια περίοδο που το πτυχίο σκοντάφτει στην αγορά εργασίας».

«Δηλαδή η Ε.Ε. και το υπουργείο Παιδείας θεωρούν ότι το οικονομικό στάτους μιας οικογένειας θα πρέπει να αντιστοιχίζεται απόλυτα με το εκπαιδευτικό στάτους του παιδιού. Εάν οι γονείς είναι απολυμένοι δεν μπορεί το παιδί να πάει στο Πανεπιστήμιο. Πρέπει να συντριβεί νωρίς, να ακολουθήσει την οικονομική κατάσταση της οικογένειας», εξηγεί στο tvxs.gr ο Χρήστος Κάτσικας και συμπληρώνει:

«Εάν υπάρχουν πολλοί πτυχιούχοι σε μια κοινωνία ανέργων αυτό αποτελεί βόμβα στα θεμέλια του συστήματος. Αλλά τι κοινωνία είναι αυτή που η πιο σπουδαγμένη γενιά έρχεται αντιμέτωπη με το δίλημμα να φύγει στο εξωτερικό ή να μείνει μέχρι τα 30 με τους γονείς της, γιατί δεν υπάρχει δουλειά για αυτή; Αυτό το ερώτημα μπορεί να γίνει βόμβα σε ένα σύστημα που θέλει την φτώχεια και την ανεργία να διατηρούνται για πολλά χρόνια ακόμη».

-Τι αλλαγές προβλέπονται στα Επαγγελματικά Λύκεια;

Αντί για επαγγελματική εκπαίδευση θα έχουμε ένα άλλο σύστημα. Θα είναι ένα σχολείο που το πρόγραμμά του θα το φτιάχνουν οι επιχειρήσεις οι οποίες θα παίρνουν ως απλήρωτο εργατικό δυναμικό μαθητές μέσω της μαθητείας.

Το σχέδιο λέει στην ουσία στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων ότι θα παίρνετε μια κατάρτιση και θα πηγαίνετε τις μισές μέρες σε μια επιχείρηση να κάνετε μαθητεία. Μαθητεία σημαίνει για τις επιχειρήσεις απλήρωτη ζωντανή εργασία που θα προσφέρετε από τα άγουρά σας χρόνια.
Είναι δίκαιο ένα παιδί σε αυτή την ηλικία αντί για παιδεία να παίρνει μια κατάρτιση και να οδηγείται με 9 ευρώ την ημέρα για ένα διάστημα Α σε αυτού του είδους την μαθητεία/εργασία; Υπάρχει επιχείρηση που θα κρατήσει εργαζόμενους όταν θα έχει την ευκαιρία για φρέσκο κρέας το οποίο δεν θα πληρώνει δεκάρα χάρη στα προγράμματα του ΕΣΠΑ και θα το ανανεώνει κάθε φορά και θα το έχει στην δούλεψή της;

Έτσι περιγράφουν την επαγγελματική εκπαίδευση στο Υπουργείο Παιδείας. Θα προσφέρουν δωρεάν στις επιχειρήσεις 18ρηδες και θα μπορούν έτσι να γίνουν απολύσεις καθώς οι θέσεις θα καλυφθούν από την μαθητεία. Επίσης, λένε ότι θα συνηθίζουν οι νέοι ότι αυτοί είναι οι όροι εργασίας και οι μισθοί.

Καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση

«Το καλύτερο λίπασμα του φροντιστηρίου είναι οι εξετάσεις. Όσα περισσότερα μαθήματα και εξετάσεις τόσο κερδίζουν τα φροντιστήρια», εξηγεί ο Χρήστος Κάτσικας πιστεύοντας ότι το νέο σύστημα δεν θα μειώσει την λειτουργία των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων. Αναφέρει μάλιστα ότι όταν το 1999-2000, επί υπουργίας Αρσένη, τα μαθήματα των Πανελληνίων Εξετάσεων είχαν γίνει 14 και στην 2α και στην 3η Λυκείου, τότε τα φροντιστήρια είχαν εκτοξευτεί.
«Η εκπαίδευση θα είναι μόνο για έχοντες. Το ίδιο είναι ένας μαθητής στην Δραπετσώνα που μπορεί να μείνει ένα μήνα χωρίς καθηγητή, το ίδιο ένας του Κολλεγίου Αθηνών; Μπορούν να ανταποκριθούν στα ίδια θέματα;», αναρωτιέται.

Με το νέο σχέδιο για την Παιδεία δημιουργείται ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων. Αυτός για τον δημοσιογράφο είναι «μια μεγαλεπίβολη ονομασία. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο σε κάθε μεταρρυθμιστική προσπάθεια να μετονομάζονται ήδη υπάρχοντες θεσμοί. Τώρα έχουμε την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Το ίδιο θα είναι ο Οργανισμός που θα αποτελείται από καθηγητές και Πανεπιστημιακούς. Αλλά επειδή θα φτιαχτεί και μια τράπεζα θεμάτων είναι πιθανό να υπάρχουν μια σειρά εκπαιδευτικών, όλων των ειδικοτήτων, που θα προσφέρουν θέματα σε αυτή την τράπεζα από όπου θα μπορεί κάποιος να αντλήσει για να εξετάσει τους μαθητές».

Άνοιγμα στην κινητικότητα

«Υπάρχει όμως και ένα άλλο θέμα που αφορά τους καθηγητές», προσθέτει ο κ. Κάτσικας. Αναφέρεται στις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας στο ωράριο Γυμνασίων και Λυκείων.
«Πριν από 3 ημέρες ακριβώς έγιναν αλλαγές του ωραρίου στο γυμνάσιο. Το Υπουργείο έσβησε το μάθημα της Τεχνολογίας με αποτέλεσμα 1300 τεχνολόγοι καθηγητές να μάθουν ότι δεν έχουν τον Σεπτέμβριο αντικείμενο να διδάξουν. Το ίδιο έγινε και με το μάθημα των καλλιτεχνικών και της μουσικής. Μείωσε επίσης το ωράριο στο μάθημα των νεοελληνικών και της ιστορίας. Όλα αυτά τα πράγματα δημιουργούν ομάδες καθηγητών που θα είναι τα επόμενα θύματα της κινητικότητας, της διαθεσιμότητας και εν τέλει της απόλυσης», εξηγεί, σχολιάζοντας ότι με τις μνημονιακές πολιτικές έχει «φαγωθεί με μια κουταλιά» ότι κατακτήθηκε τον προηγούμενο αιώνα.
– Άρα δεν έχουμε βελτίωση της Παιδείας αλλά μνημονιακή υποχρέωση;
Θα ήταν αφελές να πιστεύει κανείς ότι ο ίδιος αυτός πολιτικός κόσμος που οδηγεί μια χώρα στην λεηλασία φτιάχνει μια όαση την εκπαίδευση. Στα ίδια χνάρια την οδηγεί.

ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932955437
Advertisements
 

2 responses to “Στα σχολεία μειώνεται η γνώση, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αλλά δεν μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας των Θρησκευτικών

  1. Anonymous

    August 31, 2013 at 6:00 pm

    από τις ειδήσεις του ΑΝΤ1: «Η Β. Κορέα παραμένει σκοταδιστικά αθεϊστικό κράτος».

     
  2. Anonymous

    September 1, 2013 at 6:14 am

    Σε ΗΠΑ και Κύπρο απαιτούν κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών-καθεστώτα αντίστοιχα της Β.Κορέας, που φυσικά ποτέ δε βομβάρδισε λαό στην άλλη άκρη της γης με πρόφαση την χρήση χημικών όπλων που χρησιμοποιεί η ίδια!

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: